Info

Testing and Issues

You can test this entry and submit issues during the testing period of the C++ Contest 2022 contest.

Entries with serious issues will not be able to win the contest, but even minor issues might be important for overall results.

Voting

1

Comments

I used combination of bilateral and sobel shaders with basic principle of Wever-Fechner Law.
Also I added option to change sigma and kernel size for test (just for proof of work algorithm and perfomance). App works in realtime and using standard iOS frameworks (metal). Whole solution based on Apple libraries only (included in the operating system).
You have not added any comments yet...
by rating

Issues

Fair Mammoth Mar 17 at 17:42
В приложении представлена полностью ручная обработка изображения, без использования внешнего или системного кода. Используется билатеральный фильтр. Приложение полностью работает на GPU.

Размер библиотеки < 200 KB.

При активации фильтра производительность приложения критически опускается ниже 30/60 FPS на всех устройствах, задействованных в тестировании. Таким образом, наложение эффекта в режиме реального времени невозможно. 

В ходе тестирования приложения и моделирования различных ситуаций реального мира были выявлены следующие недоработки:
– Работа фильтра, реализованного в приложении, неочевидна и не дает пользователям возможности простым и понятным образом представить «лучшую версию себя» собеседнику. 
– Даже при незначительном изменении параметров фильтра преобразованный видеопоток может содержать различные артефакты.
iPhone 12 Pro (iOS 15.3); iPhone XS (iOS 15.3); iPhone 6S Plus (iOS 15.3).
10
Nobody added any issues yet...